Event
January 26

Neuro-Advertising

online
19h - 21h

RA*W x Unravel x B.R.A.I.N. Creatives

Dinsdag 26 januari was onze Neuro-Advertising sessie and it was mind-blowing 🧠 Met grote dank aan de sprekers en de RA*W community leden voor hun energie tijdens deze eerste sessie van het jaar! De sessie was binnen no-time uitverkocht, dus mocht je deze gemist hebben; bij deze nog wat info voor je op een rijtje. You're welcome 🧡


Toe aan wat nieuwe prikkels? Deze online sessie gaf genoeg stof tot nadenken. We hebben het gehad over de werking van het brein en de invloed daarvan op ons vak. Tijdens deze Neuro-Advertising sessie gaven we je een kijkje in de bovenkamer. Welke prikkels zorgen voor impactvolle campagnes? En hoe wordt de keuze voor een merk een no-brainer?

Op dinsdag 26 januari spraken Tim en Deborah van B.R.A.I.N. Creatives en Tim van Unravel Neuromarketing over de impact van creativiteit en reclame op het brein. Met concrete voorbeelden uit neuro-onderzoek, gedrags- en hersenwetenschap lieten ze zien hoe je het gedrag van de consument kunt beïnvloeden.



Key learnings

"Wetenschap is een onuitputtelijke bron

van inspiratie voor creatieven."

- Tim & Deborah van B.R.A.I.N Creatives

Benieuwd hoe je daar dan inspiratie uit put? Hier vind je een korte samenvatting van de presentatie gegeven door Tim & Deborah.
Tim Zuidgeest van Unravel Neuromarketing Research had dé perfecte tip voor alle Tinderfella’s & Tinderella’s onder ons: de neurowetenschappelijke onderbouwing voor de perfecte Tinder profielfoto. Welke profielfoto scoort de meeste matches? Je leest het hier. Doe er je voordeel mee!

Reading list

Interessante boeken om te lezen over Neuro-Advertising:

  • Thinking, Fast & Slow - Daniel Kahneman

  • Predictably Irrational - Dan Ariely

  • Nudge - Richard Thaler

  • Decoded - Phil Barden

  • The Choice Factory -Richard ShottonDecoded - Phil Barden

  • Persuasive Advertising - J. Scott Armstrong

  • Influence - Cialdini

  • How Brands Grow - Byron Sharp

  • The Psychology of Advertising - Fennis en Strobe

  • Neuro Design - Darren Bridger

  • Hooked - Nir Eyal

  • Contagious - Jonah Berger

  • Evil by design - Chris Nodder

  • Hidden Persuasion - Marc Andrews

  • Het Bromvlieg Effect - van Tim den Heijer himself!

En newneuromarketing.com voor het laatste nieuws uit de wetenschap.

Kortingggg

Tim van Unravel Research gaf tijdens de sessie aan dat RA*W community leden een speciale kortingsvoucher van € 100,- kunnen krijgen voor zijn training. Thanks Tim!

Ga naar unravelresearch.com/raw om de training te bestellen

Program

19:30 - 20:10 Brain Creatives

20:10 - 20:15 Vragen / koffie pakken

20:15 - 20:55 Unravel

20:55 - 21:00 Vragen / einde sessie

Practical Info

When

26 January at 19:00 UTC+01 


Where

Digital event



Ticket price

€5,00

Language

Dutch

Speakers

Tim & Deborah van B.R.A.I.N. Creatives Tim & Deborah van B.R.A.I.N. Creatives Tim & Deborah van B.R.A.I.N. Creatives Tim & Deborah van B.R.A.I.N. Creatives Tim & Deborah van B.R.A.I.N. Creatives Tim & Deborah van B.R.A.I.N. Creatives
Speaker Image

Voor Deborah & Tim van B.R.A.I.N. Creatives zijn wetenschap en onderzoek geen beperking, maar een bron van inspiratie. Daarom gooiden ze na veel ervaring bij traditionele reclamebureaus het roer om. Ze verruilden hun banen als creatieve directie voor een eigen bedrijf, dat wetenschap en creativiteit combineert. Onder het motto: inspired by science.

Tim Zuidgeest Tim Zuidgeest Tim Zuidgeest Tim Zuidgeest Tim Zuidgeest Tim Zuidgeest
Speaker Image

Tim is mede-oprichter van Unravel Research, het onderzoeksbureau dat Nederlandse merken helpt een kijkje te nemen in het brein van de consument. Unravel Research onthult hoe je hersenwetenschap en biometrics kan gebruiken om meer breinvriendelijke campagnes te realiseren. Buiten werk om is Tim een, salsa-dansende, gadget-verkennende en serie-beminnende Westlander.