Voor Deborah & Tim van B.R.A.I.N. Creatives zijn wetenschap en onderzoek geen beperking, maar een bron van inspiratie. Daarom gooiden ze na veel ervaring bij traditionele reclamebureaus het roer om. Ze verruilden hun banen als creatieve directie voor een eigen bedrijf, dat wetenschap en creativiteit combineert. Onder het motto: inspired by science.
Neuro-Advertising
19h - 21h
RA*W x Unravel x B.R.A.I.N. Creatives
Dinsdag 26 januari was onze Neuro-Advertising sessie and it was mind-blowing 🧠 Met grote dank aan de sprekers en de RA*W community leden voor hun energie tijdens deze eerste sessie van het jaar! De sessie was binnen no-time uitverkocht, dus mocht je deze gemist hebben; bij deze nog wat info voor je op een rijtje. You're welcome 🧡
Toe aan wat nieuwe prikkels? Deze online sessie gaf genoeg stof tot nadenken. We hebben het gehad over de werking van het brein en de invloed daarvan op ons vak. Tijdens deze Neuro-Advertising sessie gaven we je een kijkje in de bovenkamer. Welke prikkels zorgen voor impactvolle campagnes? En hoe wordt de keuze voor een merk een no-brainer?
Op dinsdag 26 januari spraken Tim en Deborah van B.R.A.I.N. Creatives en Tim van Unravel Neuromarketing over de impact van creativiteit en reclame op het brein. Met concrete voorbeelden uit neuro-onderzoek, gedrags- en hersenwetenschap lieten ze zien hoe je het gedrag van de consument kunt beïnvloeden.
Key learnings
"Wetenschap is een onuitputtelijke bron
van inspiratie voor creatieven."
- Tim & Deborah van B.R.A.I.N Creatives
Benieuwd hoe je daar dan inspiratie uit put? Hier vind je een korte samenvatting van de presentatie gegeven door Tim & Deborah.
Tim Zuidgeest van Unravel Neuromarketing Research had dé perfecte tip voor alle Tinderfella’s & Tinderella’s onder ons: de neurowetenschappelijke onderbouwing voor de perfecte Tinder profielfoto. Welke profielfoto scoort de meeste matches? Je leest het hier. Doe er je voordeel mee!
Reading list
Interessante boeken om te lezen over Neuro-Advertising:
Thinking, Fast & Slow - Daniel Kahneman
Predictably Irrational - Dan Ariely
Nudge - Richard Thaler
Decoded - Phil Barden
The Choice Factory -Richard ShottonDecoded - Phil Barden
Persuasive Advertising - J. Scott Armstrong
Influence - Cialdini
How Brands Grow - Byron Sharp
The Psychology of Advertising - Fennis en Strobe
Neuro Design - Darren Bridger
Hooked - Nir Eyal
Contagious - Jonah Berger
Evil by design - Chris Nodder
Hidden Persuasion - Marc Andrews
Het Bromvlieg Effect - van Tim den Heijer himself!
En newneuromarketing.com voor het laatste nieuws uit de wetenschap.
Kortingggg
Tim van Unravel Research gaf tijdens de sessie aan dat RA*W community leden een speciale kortingsvoucher van € 100,- kunnen krijgen voor zijn training. Thanks Tim!
Bekijk de Neuromarketing Reclame Training
Stuur een mail naar onze RA*W Board Member Lidwien lidwien.deuss@adalliance.nl voor de kortingsvoucher
Ga naar unravelresearch.com/raw om de training te bestellen
Program
19:30 - 20:10 Brain Creatives
20:10 - 20:15 Vragen / koffie pakken
20:15 - 20:55 Unravel
20:55 - 21:00 Vragen / einde sessie
Practical Info
When
26 January at 19:00 UTC+01
Where
Digital event
Ticket price
€5,00
Language
Dutch
Speakers
Tim is mede-oprichter van Unravel Research, het onderzoeksbureau dat Nederlandse merken helpt een kijkje te nemen in het brein van de consument. Unravel Research onthult hoe je hersenwetenschap en biometrics kan gebruiken om meer breinvriendelijke campagnes te realiseren. Buiten werk om is Tim een, salsa-dansende, gadget-verkennende en serie-beminnende Westlander.